Your favorite web-comics!

Just what it sounds like.

Re: Your favorite web-comics!

Postby F4wk35 » Sun Mar 12, 2017 3:44 am

Talvieno wrote:I've been reading The Crawling City regularly for a while.



Pure Gold, Tal! :lol:

Simply Awesome :thumbup:
Image
User avatar
F4wk35
Captain
 
Posts: 683
Joined: Sat Jul 25, 2015 2:00 am

Re: Your favorite web-comics!

Postby Talvieno » Sun Mar 12, 2017 10:19 am

Glad you like. :D
Image
Have a question? Send me a PM!
User avatar
Talvieno
Community Manager
 
Posts: 8214
Joined: Fri Apr 11, 2014 6:50 pm
Location: North GA, USA

Re: Your favorite web-comics!

Postby Dinosawer » Sun Mar 12, 2017 1:37 pm

Time for another update I guess
All of these (except Crawling City, because dammit tapatastic) can be found on Comic Rocket, which is also how I manage to keep track of them all.

Abstruse Goose A bit like xkcd. Currently on hiatus
Awkward Zombie A comic about sily things in games
Boxplot, previously Sci-ence, a great science comic
Buttersafe
Calamities of nature Finished
Cat 9 cats
Children of Eldair Fantasy
Chirault Fantasy
Clique Refresh A comic about trying to be an adult and friends you've only ever met online
Clockworks Steampunk
Commitstrip A comic about coding
Cucumber Quest Fantasy
Digger Fantasy. Finished
El Goonish Shive & Newspapersilliness
Everblue Fantasy
Far Out Steampunk, western
Fey Winds Fantasy
Fowl Language A comic about parenting, but everyone is a duck
FoxTrot A comic about a not that normal family
Fragile Slice-of-life-ish?
Gaia A very good fantasy comic
Girl Genius Steampunk
Grrl Power Superheroes
Gunnerkrigg Court fantasy, I guess?
I Dream of A Jeanie Bottle Guy turns into genie, stuff happens
Junior Scientist Power Hour Slice of life comic thingy, humorous exaggerations
Kiwi Blitz A comic about robots, teenagers and mechs in a not that dystopian near future
Let's Speak English A slice-of-life by an American English teacher in Japan. She's also the one who makes Kiwi Blitz and Sleepless Domain
Loading Artist A bit of everything
Magical Girl Neil stuff
Mary & Death Calvin & Hobbes-esque, very good
Next Town Over Steampunk, western
Fantasy, steampunk, on indefinite hiatus
Phuzzy Comics Slice of life, currently on hiatus
Piled Higher and Deeper (PhD) a comic about academia
Red Moon Rising Fantasy
Sandra and Woo A rather nice comic about a girl and her pet raccoon
Saturday Morning Breakfast Cereal needs no introduction, right
Schlock Mercenary sci-fi
Semi co-op Boardgames
Sidekick girl Superheroes
Sleepless Domain Magical girl, but not quite. Still early.
Stranger Danger Slice of life
Sufficiently Remarkable Comic about everyday life of some people, with quite a bit of science
Tenko King A comic set in a Zelda-like world. Still starting up though
Tethered Post-apocalyptic
The Cloud factory On very long hiatus if not dead
The Crawling City thanks Tal
The Forgotten Order Fantasy
Order of the Stick if RPG's were life
The Wotch silliness
Two Kinds Fantasy
Underling boy turns out to be son of demon, for reasons. Dead
XKCD If you don't know this...
Zoophobia Fantasy-ish
Warning: do not ask about physics unless you really want to know about physics.
The LT IRC / Alternate link || The REKT Wiki || PUDDING
Image
User avatar
Dinosawer
Admiral
 
Posts: 5830
Joined: Fri May 09, 2014 1:08 pm
Location: Belgium

Re: Your favorite web-comics!

Postby Scytale » Sun Mar 12, 2017 3:41 pm

gunnerkrigg courtttttt
User avatar
Scytale
Vice Admiral
 
Posts: 2828
Joined: Thu Nov 22, 2012 4:40 pm

Re: Your favorite web-comics!

Postby JanB1 » Mon Mar 13, 2017 6:53 am

I'm...just...gonna drop this here...

(Warning: NSFW!)

http://www.readcomics.tv/comic-search?k ... airy+tales
Automation engineer, lateral thinker, soldier, addicted to music, books and gaming.
Nothing to see here

Flatfingers wrote:23.01.2017: "Show me the smoldering corpse of Perfectionist Josh"
User avatar
JanB1
Rear Admiral
 
Posts: 1300
Joined: Mon Mar 30, 2015 1:14 am
Location: Europe

Re: Your favorite web-comics!

Postby cuisinart8 » Mon Mar 13, 2017 9:04 pm

Talvieno wrote:I've been reading The Crawling City regularly for a while.

So I saw the one with the newspaper headline reading "Mysterious Clown Sightings." Gug is a "clown", apparently.


Someone dug too deep.
Image
User avatar
cuisinart8
Commander
 
Posts: 416
Joined: Wed Feb 12, 2014 5:01 pm

Re: Your favorite web-comics!

Postby Cornflakes_91 » Tue Mar 14, 2017 9:56 am

Dinosawer wrote:Abstruse Goose A bit like xkcd. Currently on hiatus


... for about two and a half years now

I guess it wont come back out of hiatus
User avatar
Cornflakes_91
Admiral
 
Posts: 9202
Joined: Wed Mar 06, 2013 1:53 am
Location: Austria

Re: Your favorite web-comics!

Postby 0111narwhalz » Tue Mar 14, 2017 10:09 am

Cornflakes_91 wrote:
Dinosawer wrote:Abstruse Goose A bit like xkcd. Currently on hiatus


... for about two and a half years now

I guess it wont come back out of hiatus

Says the guy waiting for LT :o
:ghost:
User avatar
0111narwhalz
Commander
 
Posts: 449
Joined: Mon Feb 01, 2016 11:40 pm

Re: Your favorite web-comics!

Postby Cornflakes_91 » Tue Mar 14, 2017 10:35 am

0111narwhalz wrote:
Cornflakes_91 wrote:
Dinosawer wrote:Abstruse Goose A bit like xkcd. Currently on hiatus


... for about two and a half years now

I guess it wont come back out of hiatus

Says the guy waiting for LT :o
:ghost:



I do get signs of life from LT more often than from abstrusegoose, tho :ghost:
User avatar
Cornflakes_91
Admiral
 
Posts: 9202
Joined: Wed Mar 06, 2013 1:53 am
Location: Austria

Re: Your favorite web-comics!

Postby Dinosawer » Tue Mar 14, 2017 1:29 pm

Stranger things have happened, but yeah, given the total lack of life in that long it's probably dead.
But I just copy-pasted my previous list and added the new stuff to it :ghost:
Warning: do not ask about physics unless you really want to know about physics.
The LT IRC / Alternate link || The REKT Wiki || PUDDING
Image
User avatar
Dinosawer
Admiral
 
Posts: 5830
Joined: Fri May 09, 2014 1:08 pm
Location: Belgium

Re: Your favorite web-comics!

Postby JanB1 » Wed Mar 15, 2017 12:56 am

Dinosawer wrote:Stranger things (...)


Hmm...anyone seen the series? Is it good? :eh:


Dinosawer wrote:But I just copy-pasted my previous list and added the new stuff to it :ghost:


Plagiarism! Shame on you! DOn't you...wait...no...that's not how plagiarism works. I'm sorry. My bad. All good.

(Btw. dunno if I already said it, but: great list! :thumbup: )
Automation engineer, lateral thinker, soldier, addicted to music, books and gaming.
Nothing to see here

Flatfingers wrote:23.01.2017: "Show me the smoldering corpse of Perfectionist Josh"
User avatar
JanB1
Rear Admiral
 
Posts: 1300
Joined: Mon Mar 30, 2015 1:14 am
Location: Europe

Re: Your favorite web-comics!

Postby Cornflakes_91 » Wed Mar 15, 2017 2:04 pm

JanB1 wrote:
Dinosawer wrote:Stranger things (...)


Hmm...anyone seen the series? Is it good? :eh:



its a nice show, yeah :D
User avatar
Cornflakes_91
Admiral
 
Posts: 9202
Joined: Wed Mar 06, 2013 1:53 am
Location: Austria

Re: Your favorite web-comics!

Postby JanB1 » Wed Mar 15, 2017 2:26 pm

Cornflakes_91 wrote:its a nice show, yeah :D


Hmm...saw part of the first episode, didn't quite "catch" me. Do I have to give it a little more time?
Automation engineer, lateral thinker, soldier, addicted to music, books and gaming.
Nothing to see here

Flatfingers wrote:23.01.2017: "Show me the smoldering corpse of Perfectionist Josh"
User avatar
JanB1
Rear Admiral
 
Posts: 1300
Joined: Mon Mar 30, 2015 1:14 am
Location: Europe

Re: Your favorite web-comics!

Postby Cornflakes_91 » Wed Mar 15, 2017 2:40 pm

JanB1 wrote:
Cornflakes_91 wrote:its a nice show, yeah :D


Hmm...saw part of the first episode, didn't quite "catch" me. Do I have to give it a little more time?


its... slow, yeah.

could be the stockholm syndrome speaking out of me, tho.
User avatar
Cornflakes_91
Admiral
 
Posts: 9202
Joined: Wed Mar 06, 2013 1:53 am
Location: Austria

Re: Your favorite web-comics!

Postby JanB1 » Wed Mar 15, 2017 2:44 pm

Cornflakes_91 wrote:
JanB1 wrote:
Cornflakes_91 wrote:its a nice show, yeah :D


Hmm...saw part of the first episode, didn't quite "catch" me. Do I have to give it a little more time?


its... slow, yeah.

could be the stockholm syndrome speaking out of me, tho.



Gotta love Stockholm...
Automation engineer, lateral thinker, soldier, addicted to music, books and gaming.
Nothing to see here

Flatfingers wrote:23.01.2017: "Show me the smoldering corpse of Perfectionist Josh"
User avatar
JanB1
Rear Admiral
 
Posts: 1300
Joined: Mon Mar 30, 2015 1:14 am
Location: Europe

PreviousNext

Return to Everything & Anything



Who is online

Users browsing this forum: Damocles and 2 guests